Освітні послуги
Наука
Студентство
Інформаційні ресурси
Міжнародний відділ
Рідна Батьківщина
УПРАВЛІНСЬКІ КРОКИ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ
Магістранти спеціальності «Управління навчальним закладом» Інституту управління та економіки освіти (директор д.філос.н., проф. Бех В.П.) розпочали практичне освоєння азів управлінської діяльності з відвідин освітньої установи – Центру позашкільної освіти Святошинського району м.Києва (директор Н.І. Савенко).
30 вересня цього року студенти 51 МУНЗ групи стали активними учасниками семінару-тренінгу «Компетентнісний підхід у сучасній позашкільній освіті».
Захід майстерно організувала та професійно провела методист Центру Галина Григорівна Ковганич, яка виступила в ролі модератора.
Мета семінару-тренінгупередбачала формування основ управлінського мислення та системного бачення компетентнісно спрямованого навчально-виховного процессу у позашкільному навчальному закладі.
Завданнясемінару-тренінгу спрямовувалися на: ознайомлення з сутністю компетентнісного підходу, його основними поняттями, принципами; технологічним арсеналом; інформацію щодо теоретичних та технологічних розробок вітчизняних вчених найбільш актуальних проблем використання в педагогічній практиці компетентнісного підходу; визначення переліку ключових компетенцій, ідентифікацію їх за напрямами позашкільної освіти; визначення перспектив упровадження компетенісного підходу в практику роботи педагогічного колективу.
Студенти мали змогу практично, на основі власних емоцій та спілкування, відчути специфіку проведення тренінгових форм роботи шляхом самопрезентацій; самостійного опрацювання портфоліо матеріалів з проблеми «Компетентнісний підхід у сучасній освіті»; вивчення текстів міні-лекцій «Основні поняття компетентнісного підходу», «Принципи компетентнісного підходу до виховання», «Технологічний арсенал компетентнісного підходу», «Ключові компетенції – нова парадигма результатів освіти».
Також вони долучалися і до виконання практичних вправ, організації та участі у дискусіях «Які ключові компетенції є необхідними, щоб успішно діяти в різних сферах життя?», «Якою є роль позашкільного навчального закладу в формуванні, розвитку ключових компетенцій учнів».
Модератором Г.Г. Ковганич було надано форму проведення організаційно-діяльнісної гри «Розробка інструментарію моніторингового вивчення рівня сформованості життєвої компетентності особистості». Студенти, розподілившись на мікрогрупи, представляли власне бачення розуміння компетентностей та компетенцій у позашкільній освіті.
Результатом роботи стали систематизовані думки учасників тренінгу, які загалом викладені наступним чином.
1.У теорії професійної освіти перехід до компетентністного підходу означає переорієнтацію з процесу на результат освіти в діяльнісному вимірі.
2. Це зумовлює необхідність забезпечення спроможності випускника вищої школи відповідати новим запитам професійної діяльності, мати відповідний потенціал для практичного розв’язання життєвих проблем, пошуку свого «Я» в професії, в соціальній структурі.
3.Компетентністний підхід у сфері освіти – відносно нове явище. Компетентністний підхід змінює мету і вектор змісту вищої освіти від передачі знань і умінь предметного змісту до виховання (формування) розвиненої особистості зі сформованими життєвими і професійними компетентностями.
4.Упровадження компетентністного підходу в освітній процес передбачає розробку інтегрованих навчальних курсів, у яких предметні галузі співвідносяться з різними видами компетентностей, розширення в структурі навчальних програм міжпредметного компоненту.
5. Сутність змісту управлінської діяльності керівника включає е такі напрямки управління: навчальний заклад (НЗ) як соціальна система, здійснення функцій управління відповідно до традиційної теорії управління закладом освіти, особливості управління НЗ в умовах ринкових відносин, спрямованість на розвиток педагогічної системи навчального закладу, опанування інновацій, створення оригінальної освітньої практики.
6. Доцентом Михайліченком М.В. було наголошено, що особливу роль у процесі магістерської програми «Управління навчальним закладом» відіграє управлінсько-педагогічна підготовка, яка передбачає оволодіння обсягом знань з управління, економіки, психології, педагогіки, адже управлінсько-педагогічна діяльність керівників освітніх закладів дозволяє забезпечити підвищення якості освіти, організувати такий процес навчання і виховання, при якому досягається найбільша його ефективність.
7. Одним із шляхів оновлення змісту освіти й навчальних технологій керівників навчальних закладів відповідно до сучасної освітньої політики, інтеграції України до європейського та світового освітнього простору є запровадження компетентністного підходу.
Наприкінці семінару магістрантам було представлено огляд літератури з проблеми нормативно-правого забезпечення, організації і змісту позашкільної освіти в Україні. Запропоновано до вивчення досвід наукової школи професора НПУ імені М.П. Драгоманова, доктора педагогічних наук, професора Олени Володимирівни Биковської з питань підготовки фахівців у ВНЗ України для системи позашкільної освіти.
Підкреслимо, що зазначений захід відбувся за планом діяльності інститутської науково-дослідної лабораторії «Державно-громадське управління освітою» (керівник доц., к.пед. н. М.В. Михайліченко).
За результатами семінару тренінгу студентами виконані управлінські звіти, визначені теми магістерських кваліфікаційних робіт та теми наукових статей до студентського наукового збірника "Європейські студії. Управління. Економіка. Освіта".
Роботу студентів координував к.пед.наук, доцент кафедри управління, інформаційно-аналітичної діяльності та євроінтеграції М.В.Михайліченко
Обличчя Інституту
Всього відвідувачів
Зараз на сайті
На сайті 59 гостей та відсутні користувачі