Освітні послуги
Наука
Студентство
Інформаційні ресурси
Міжнародний відділ
Рідна Батьківщина
Kруглий стіл «Професійна компетентність сучасного менеджера освіти»
КОМПЕТЕНТНІСТЬ МЕНЕДЖЕРА ОСВІТИ: УНІВЕРСИТЕТСЬКИЙ ПОГЛЯД
Рік 2013 добігає до кінця. Для професорсько-викладацького складу кафедри управління, інформаційно-аналітичної діяльності та євроінтеграції Інституту управління та економіки освіти (завідувач кафедри д.філос. н., проф. Бех В.П.) рік був по-особливому насиченим на різноманітні наукові події. Це і захисти кандидатських та докторської дисертацій, проведення методологічних семінарів, публікації посібників з проблем управління, аналітичного забезпечення та вивчення європейського досвіду, студентські заходи у навчальних закладах, наукові конференції, семінари, інші тематичні екскурсії та знакові акції.
У рамках наукової кафедральної теми «Державно-громадське управління освітою» 3 грудня цього року за участі Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Полтавського національного педагогічного університету ім.В.ГКороленка, Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди, Асоціації керівників шкіл України, Лабораторії управління освітніми закладами Інституту педагогіки НАПН України, Студентської ради Інституту управління та економіки освіти НПУ імені М.П. Драгоманова відбувся міжуніверситетський круглий стіл «Професійна компетентність сучасного менеджера освіти».
У ході проведення зроблені наукові спроби аналізу та обговорення державно-управлінських викликів сучасної освіти, її нормативно-правового забезпечення; визначення актуальних проблем освітнього менеджменту; прогнозування завдань з ефективної компетентнісної підготовки і професійної діяльності сучасного управлінця-менеджера освіти в умовах цивілізаційних змін.
Оргкомітетом дискурс обговорення визначився положеннями Указу Президента України від 25 червня 2013 року №344/2013 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року», де звернуто увагу на недостатню орієнтованість структури і змісту професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти на потреби ринку праці та сучасні економічні виклики. Для вищої школи поставлено завдання розроблення стандартів вищої освіти, зорієнтованих на компетентнісний підхід, узгоджених із новою структурою освітньо-кваліфікаційних (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти та з Національною рамкою кваліфікацій (2011).
У роботі круглого столу взяло участь майже 50 осіб, серед яких професори університетів України, викладачі, аспіранти. Рівноправними учасниками, як підкреслив В.П. Бех, перший проректор університету, стали студенти випускних курсів Інституту управління та економіки освіти НПУ імені М.П. Драгоманова (спеціальності «Управління навчальним закладом», «Адміністративний менеджмент», «Менеджмент організацій»).
Спільною ідеєю стало розуміння сучасного менеджменту освіти, який оперує ідеєю поглиблення професіоналізації фахової університетської підготовки, оскільки управлінські кадри освітньої галузі потребують використання кращих технологій неперервної, зокрема магістерської підготовки, що вивчаються і упроваджуються світовою наукою, практикою менеджменту та вітчизняною наукою управління.
За даними Інформаційної системи «Конкурс» МОН України у 2013 році підготовку магістрів за спеціальністю 8.18010020 «Управління навчальним закладом (за типом)» здійснюють 29 ВНЗ України. Аналізуючи сутність компетентнісного підходу до організації підготовки фахівців з вищою освітою, з’ясовано, що на підставі кваліфікаційних характеристик і вимог до соціально значущих рис і якостей випускника ВНЗ формується компетентнісна модель спеціаліста у вигляді складової стандарту вищої освіти – освітньо-кваліфікаційної характеристики. На сьогодні в основу розробки галузевих стандартів вищої освіти (ГСВО) нового покоління покладено компетентнісний підхід. Застосування його до розробки ГСВО має привести до формування нової системи діагностичних засобів із переходом від оцінки знань до оцінки компетенцій та визначення рівня компетентності в цілому.
Присутні мали можливість прослухати базові повідомлення кращих професорів нашого університету, докторів наук Володимира Беха щодо структури професійної компетентності сучасного управлінця; Анатолія Слєпцова – зарубіжного досвіду загальної теорії управління, Григорія Торбіна – сучасних вимог до керівника навчального закладу, його спрямованості професійної та наукової діяльності.
Констатовано, що для державної освітньої політики актуальними є питання реформування національної вищої освіти в контексті її інтеграції в Європейський простір вищої освіти, зокрема запровадження Національної рамки кваліфікацій, реформування національної системи забезпечення якості, розширення автономії вищих навчальних закладів та підвищення рівня мобільності студентів, випускників, науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів. Так, у виступах учасниками окреслювалися проблеми управлінської компетентності сучасного керівника, його педагогічної культури, завдань з реалізації компетентнісного підходу у вищій школі, формування фахового середовища та наповнення відповідного навчально-методичного забезпечення для управлінців, участі студентства в управлінні навчальним закладом, досвіду управління освітою та ролі керівника у провідних європейських країнах. Увагу присутніх привернули виступи студентів Діани Шокал і Марини Сірож, викладачів інституту Ірини Штундер, Яни Курган, Миколи Михайліченка, наших колег Олени Ярошинської (Умань), керівників шкіл Києва Олени Онаць і Марини Пікалової.
Загалом учасниками звернуто увагу, що саме вищий навчальний заклад відповідає за якість підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня магістра. З огляду на значущість проблеми відповідно до сучасних державних вимог виникає актуальна потреба оновлення структури та змісту вищої освіти та розроблення сучасної моделі підготовки фахівців-майбутніх управлінців в умовах розвитку сучасного інформаційного простору та суспільства економіки знань.
Підсумовуючи роботу, на перспективу учасники ухвалили: вивчати Лабораторії управління освітніми закладами НАПН України та провідних педагогічних університетів щодо підготовки магістрів з управлінських спеціальностей; залучитися до двадцятирічного досвіду діяльності Асоціації керівників шкіл України з метою використання його у при підготовці фахівців у ВНЗ; створити ініціативну робочу групи з проблеми оновлення і систематизації навчально-методичного забезпечення для управлінських спеціальностей; клопотати перед Міністерством освіти і науки України щодо створення робочої групи з оновлення змісту галузевих стандартів вищої освіти з управлінських спеціальностей; узагальнити досвід магістерських програм провідних ВНЗ щодо інформаційно-аналітичного забезпечення фахової підготовки, методичних рекомендацій для підготовки кваліфікаційних робіт, організації управлінської практики; підтримати спільну ініціативу НПУ імені М.П. Драгоманова й Асоціації керівників шкіл України щодо проведення освітньо-наукового циклу «Управлінські діалоги»; поширювати досвід вищої школи щодо підготовки управлінців- менеджерів освітньої сфери на рівні місцевих органів влади, державних адміністрацій, департаментів (управлінь) освіти і науки; продовжити практику спільного обговорення проблем підготовки сучасних управлінців-менеджерів освіти шляхом проведення відкритих науково-практичних заходів за участі студентства.
Круглий стіл відбувся за інформаційної підтримки Прес-служби НПУ імені М.П. Драгоманова (Людмила Кух) та редакції газети «Педагогічні кадри»(Сергій Русаков).
М.В.Михайліченко, модератор круглого столу, к.пед.наук, доцент кафедри управління, інформаційно-аналітичної діяльності та євроінтеграції.
Обличчя Інституту
Всього відвідувачів
Зараз на сайті
На сайті 30 гостей та відсутні користувачі